Martwy Facebook restauracji – źle, bardzo źle…

Martwy Facebook restauracji – źle, bardzo źle…25e8720592d33a056b3a59370b9a5457_tombstone-159792-960-720png-tombstone-rip-clipart-transparent-background_586-720[1]

 Czy wiesz, że dobra obsługa zaczyna się dużo wcześniej niż w momencie wejścia gościa do lokalu? Dzisiaj, pierwszymi drzwiami, do których pukają Twoi klienci, są media społecznościowe, a zwłaszcza Facebook – niezawodne narzędzie powszechnie wykorzystywane w marketingu dla gastronomii. Spraw, aby zamieszczane tam treści stały się zaproszeniem nie do odrzucenia, a zdjęcia i opisy potraw wzbudziły apetyt na wiele, wiele więcej.

 

Konto na Facebooku to nie wszystko

Czy może być coś gorszego niż brak profilu restauracji w social mediach? Tak – martwy profil. Brak świeżych informacji o Twoim lokalu na Facebooku jest dla Twoich gości sygnałem alarmującym o tym, że coś jest nie tak. Pamiętaj, że nieaktualna oferta i stare posty negatywnie wpływają na wizerunek restauracji. Przede wszystkim martwy Facebook daje odwiedzającym mylne wrażenie o tym, że restauracja już dawno zawiesiła swoją działalność. Po drugie jest również świadectwem niskiego poziomu obsługi, której nie zależy na informowaniu klientów o tym, co dzieje się w lokalu. Po trzecie natomiast, nieużywany profil na Facebooku jest niezbitym dowodem na to, że restauracja nie cieszy się powodzeniem wśród gości, a co za tym idzie… zwyczajnie nie warto jej odwiedzać.

Czerp korzyści z social mediów

Nie można przy tym zapominać, że Facebook w łatwy sposób może stać się naprawdę skuteczną reklamą dla restauracji. Wystarczy, aby żył i był prowadzony z głową. Przede wszystkim powinny znaleźć się na nim aktualne dane dotyczące godzin otwarcia lokalu oraz łatwe do znalezienia menu. Ważne także, aby publikować posty, które wzbudzą ruch na profilu – świetnie w tej roli sprawdzają się równego rodzaju konkursy oraz ogłoszenia o promocjach i rabatach „opłacanych” lajkiem lub udostępnieniem. Istotne jest również zamieszczanie na profilu wysokiej jakości zdjęć potraw (często zamiast samemu eksperymentować z aparatem, bardziej opłaca się zwrócić do firmy przygotowującej profesjonalne projekty graficzne dla restauracji) – to właśnie one staną się najskuteczniejszą zachęta dla oglądających! I co ważne – zawsze odpowiadaj na posty klientów. Nie kasuj negatywnych opinii, tylko umiejętnie się do nich odnoś – dzięki temu unikniesz kryzysu wizerunkowego.

 

A co zrobić, kiedy nie masz głowy do reklamowania restauracji w mediach społecznościowych?

 Powierz prowadzenie Facebooka restauracji profesjonalnej agencji marketingowej, oferującej usługi marketingowe dedykowane dla gastronomii. Specjaliści zbadają rynek i stworzą posty, które nie tylko trafią do Twoich potencjalnych gości, ale także skutecznie zachęcą ich do odwiedzenia lokalu. Co więcej, dobrze prowadzona promocja w social mediach sprawi, że wielu nowych klientów w krótkim czasie przeobrazi się w stałych klientów, a to już milowy krok w stronę sukcesu!

Dodano 8 marca 2017 w Aktualności

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Back to Top