Restauracja i TikTok
Liczba aktywnych użytkowników Tik Toka już dawno przekroczyła próg 1 miliarda. Aplikacja powoli wypiera pozostałe media społecznościowe i coraz więcej firm dostrzega jej potencjał sprzedażowy. Jeżeli zależy Ci na wypromowaniu swojej firmy i zdobyciu nowych klientów, warto skorzystać z możliwości, jakie daje ta platforma. Sprawdź, od czego zacząć promocję lokalu gastronomicznego i czy działania marketingowe w „apce dla nastolatków” w ogóle mają sens.
Restauracja na tik toku – hit czy kit?
Jeżeli uważasz, że Tik Tok jest aplikacją stworzoną z myślą o najmłodszych użytkownikach, jesteś w błędzie. Wystarczy spojrzeć na statystyki dotyczące Stanów Zjednoczonych. Największą grupę odbiorców stanowią osoby w wieku 10-19 lat (ok. 32,5%). Na drugim miejscu plasują się użytkownicy w wieku 20-29 lat (29,5%). Osoby starsze, ale poniżej 50. roku życia, stanowią aż 16.4% wszystkich widzów. Wniosek jest prosty – Tik Tok to aplikacja, która trafia w gusta każdego. Zróżnicowane treści – nierzadko profesjonalne i niszowe – mogą wzbudzić zainteresowanie osób w każdym wieku i o różnym poziomie wykształcenia.
Chcesz, aby Twój biznes gastronomiczny trafił w gusta odbiorców? W takim razie musisz opracować strategię i trzymać się wyznaczonego planu.
Na czym oprzeć content marki gastro na Tik Toku?
Skoro już wiesz, że założenie konta na Tik Toku ma sens, zastanów się, w jaki sposób chciałbyś je prowadzić. Oto, jakie masz możliwości:
- profesjonalne filmiki z ciekawymi sposobami przyrządzania dań,
- mini-wywiady z zadowolonymi gośćmi oceniającymi posiłki,
- śmieszne momenty w czasie pracy, np. wpadki kelnerów,
- odtwarzanie trendów, czyli inspiracje popularnymi filmikami,
- oryginalne sposoby przyrządzania dań.
Konto firmowe na Tik Toku powinno być prowadzone w taki sposób, aby widzowie odczuli przyjemność wizualną. Zrezygnuj zatem z oczywistych form reklamy na rzecz contentu łączącego elementy rozrywkowe i branżowe. Postaw na konsekwentne i świadome budowanie marki.
Konto restauracji na Tik Toku – o czym pamiętać?
Odbiorcy kochają oglądać smaczne jedzenie, serwowane w eleganckim wnętrzu i przystrojone w atrakcyjny sposób. Jeżeli chcesz wzbudzić pozytywne skojarzenia i zachęcić do odwiedzenia swojego lokalu, wykorzystaj wszystkie elementy, które mogą przykuć uwagę. Wyprasowany obrus, świeże kwiaty na stole czy podkładki na talerze dobrane kolorystycznie do stylu przewodniego wnętrza – wszystko jest ważne. Pamiętaj jednak, że Tik Tok nie lubi nudy. Filmik nakierowany stricte na promocję lokalu nie skłoni odbiorcy do interakcji.
Co zatem robić?
Wzbogać swój content o żarty sytuacyjne. Dodawaj muzykę dopasowaną do charakteru danego filmiku. Nie bój się żartować z pracy, ale nigdy nie drwij z klientów lub pracowników. Odbiorcy lubią oglądać to, co dzieje się za zamkniętymi drzwiami, dlatego wstawiaj przebitki z kuchni. Możesz także stworzyć cykl filmików, w których kucharz będzie przyrządzał popisowe dania. Do niedawna twórcy mogli wstawiać filmy, których długość nie przekraczała 3 minut. Na szczęście, limit został wydłużony aż do 10, co daje znacznie większe pole manewru.
Jeśli chcesz zlecić te zadania profesjonalnej agencji – skontaktuj się z nami!
Comments are closed.