Lemon Solutions logo
M臋偶czyzna w garniturze zostaje oblany mlekiem.

Jak radzi膰 sobie z negatywnymi opiniami w sieci?

Pozytywne opinie na Facebooku oraz na portalach spo艂eczno艣ciowych s膮 najlepsz膮 reklam膮 dla restauracji. Niestety, nawet najlepiej prosperuj膮cy lokal nie uchroni si臋 przed negatywnym komentarzem. Go艣cie bywaj膮 r贸偶ni i nawet perfekcyjna obs艂uga mo偶e wzbudzi膰 ich niezadowolenie. Jak radzi膰 sobie ze z艂ymi opiniami? Oto kilka wskaz贸wek dotycz膮cych sytuacji kryzysowych.

Po pierwsze: Nie dzia艂aj pod wp艂ywem emocji

Pami臋taj, zanim skasujesz wpis lub odpowiesz na negatywne opinie o restauracji dobrze si臋 zastan贸w. Nie dzia艂aj pod wp艂ywem impulsu. Agresywne odpieranie zarzut贸w go艣cia nie wp艂ywa dobrze na wizerunek marki. O wiele lepiej na spokojnie przeanalizowa膰 komentarz i znale藕膰 sp贸jn膮 strategi臋 dzia艂ania. Pami臋taj te偶, aby pod 偶adnym pozorem nie obra偶a膰 go艣cia restauracji.

Po drugie: Przeanalizuj kontekst

Negatywna opinia nie zawsze jest dzie艂em os贸b, kt贸re odwiedzi艂y restauracj臋. Zastanowi si臋, czy w sieci nie zamieszcza jej kto艣 inny. By膰 mo偶e w pobli偶u powstaje konkurencyjny lokal gastronomiczny, kt贸ry chce zyska膰 nowych go艣ci?

Po trzecie: Nie pozw贸l zbyt d艂ugo czeka膰 na odpowied藕

W mediach spo艂eczno艣ciowych wszystko toczy si臋 bardzo szybko. Dlatego postaraj si臋, aby odpisa膰 na niekorzystny komentarz w ci膮gu kilku godzin. Negatywna opinia pozostawiona bez odpowiedzi szybko zaczyna 偶y膰 w艂asnym 偶yciem.

Po czwarte: Zawsze przepro艣

W Internecie to go艣膰 restauracji ma racj臋. Nawet je艣li nie zgadzasz si臋 z jego opini膮, przero艣 za zaistnia艂膮 sytuacje i b膮d藕 mi艂y. Je艣li to mo偶liwe, skontaktuj si臋 z nim w wiadomo艣ci prywatnej i w ten spos贸b spr贸buj za艂agodzi膰 konflikt.

Po pi膮te: Wykorzystaj sytuacj臋 na swoj膮 korzy艣膰

Je艣li wina za z艂膮 opini臋 rzeczywi艣cie le偶y po stronie Twojej restauracji, spr贸buj wynagrodzi膰 to go艣ciom. Publicznie przepro艣 i delikatnie wyt艂umacz, z czego wynika艂y niedoci膮gni臋cia. Co wi臋cej, pod negatywn膮 opini膮 zaproponuj voucher podarunkowy lub zni偶k臋 na kolejne us艂ugi. Dzi臋ki takiemu dzia艂aniu mo偶esz wzmocni膰 pozytywny wizerunek marki.

Po sz贸ste: Je艣li nie wiesz jak dzia艂a膰, skorzystaj z pomocy specjalisty

Rozwi膮zywanie sytuacji kryzysowych nie jest proste. W艂a艣ciciele restauracji, kt贸rzy nie czuj膮 si臋 na si艂ach, nie powinni na w艂asn膮 r臋k臋 za偶egnywa膰 konflikt贸w. Cz臋sto o wiele bardziej op艂acalne stanie si臋 zwr贸cenie do agencji, kt贸ra podpowie, jak zachowa膰 twarz.

To jak
dzia艂amy razem?

Podziel si臋