Mężczyzna używa mediów społecznościowych do promowania swojej franczyzy restauracyjnej.

Własna marka czy franczyza restauracji?

 Rozpoczęcie działalności w branży gastronomicznej nie jest łatwe. Duże nasycenie rynku sprawia, że trudno wybić się na tle konkurencji. Część początkujących przedsiębiorców rozwija biznes pod skrzydłami większych marek, inni natomiast stawiają na samodzielność. Poznaj plusy i minusy obu rozwiązań.

 

Franczyza restauracji – gotowy pomysł na biznes

Zakładając restaurację lub bar w ramach franczyzy otrzymujesz gotowy pomysł na biznes. Już na samym początku rozpoczynasz działalność pod rozpoznawalną marką, a franczyzodawca poprowadzi Cię za rękę, przekazując cały know-how. Zyskasz także wsparcie przy wyborze lokalizacji, wyposażeniu lokalu, doborze menu i zatrudnianiu kadry.

 

Własna marka – satysfakcja z budowania od podstaw

W działalności franczyzowej nie ma miejsca na dowolność. Każda zmiana w lokalu czy menu musi zostać skonsultowana i zaaprobowana przez markę nadrzędną. Prowadząc biznes samodzielnie, potencjał swojej restauracji możesz zbudować od podstaw. To coś dla tych, którzy mają oryginalny pomysł na biznes.

 

Franczyza – lepsze warunki współpracy z dostawcami

Działając pod skrzydłami większej marki masz możliwość korzystania z licznych rabatów. Wszystko dlatego, że franczyzodawca to poważny gracz na rynku, który negocjuje ceny z dostawcami obsługującymi wiele filii sieci. Dzięki temu i Ty będziesz mógł zoptymalizować wydatki.

 

Własna marka – starannie wyselekcjonowane produkty

Prowadząc własną działalność, możesz zawalczyć o klienta wysoką jakością, świeżością i wyjątkowością składników dań. Pomyśl, jak wyróżnić się na rynku. Może dobrym pomysłem będzie sprowadzanie na weekendy świeżych owoców morza? A może będziesz przygotowywał ciasta w oparciu o ekologiczne produkty z pobliskiego gospodarstwa rolnego?

 

Franczyza – opłaty za udzielenie licencji

Rozpoczęcie działalności pod skrzydłami franczyzodawcy jest dość kosztowne. Trzeba nie tylko zainwestować w wynajem i wyposażenie lokalu, ale także opłacić licencję. Co więcej, zwykle osoba prowadząca lokal pod szyldem marki, jest zobowiązana do dzielenia się zyskami z franczyzodawcą. Procent opłat jest określony w umowie.

 

Własna marka – inwestycje w miarę potrzeb i pełen zysk

Prowadząc własną restaurację, wszystkie zyski inkasujesz dla siebie i sam decydujesz o tym, kiedy warto rozwinąć działalność. Inwestycje możesz podejmować etapami, powoli rozwijając, remontując oraz powiększając lokal.

 

Jeśli potrzebujesz pomocy w prowadzeniu marketingu Twojego lokalu – napisz do nas! Chętnie pomożemy.

Formularz kontaktowy

Dodano 25 lutego 2020 w Aktualności

Back to Top