Lemon Solutions logo
M臋偶czyzna wskazuje na map臋 ze s艂owem franczyza.

W艂asna marka czy franczyza restauracji?

Rozpocz臋cie dzia艂alno艣ci w bran偶y gastronomicznej nie jest 艂atwe. Du偶e nasycenie rynku sprawia, 偶e trudno wybi膰 si臋 na tle konkurencji. Cz臋艣膰 pocz膮tkuj膮cych przedsi臋biorc贸w rozwija biznes pod skrzyd艂ami wi臋kszych marek, inni natomiast stawiaj膮 na samodzielno艣膰. Poznaj plusy i minusy obu rozwi膮za艅.

Franczyza restauracji 鈥 gotowy pomys艂 na biznes

Zak艂adaj膮c restauracj臋 lub bar w ramach franczyzy otrzymujesz gotowy pomys艂 na biznes. Ju偶 na samym pocz膮tku rozpoczynasz dzia艂alno艣膰 pod rozpoznawaln膮 mark膮, a franczyzodawca poprowadzi Ci臋 za r臋k臋, przekazuj膮c ca艂y know-how. Zyskasz tak偶e wsparcie przy wyborze lokalizacji, wyposa偶eniu lokalu, doborze menu i zatrudnianiu kadry.

W艂asna marka 鈥 satysfakcja z budowania od podstaw

W dzia艂alno艣ci franczyzowej nie ma miejsca na dowolno艣膰. Ka偶da zmiana w lokalu czy menu musi zosta膰 skonsultowana i zaaprobowana przez mark臋 nadrz臋dn膮. Prowadz膮c biznes samodzielnie, potencja艂 swojej restauracji mo偶esz zbudowa膰 od podstaw. To co艣 dla tych, kt贸rzy maj膮 oryginalny pomys艂 na biznes.

Franczyza 鈥 lepsze warunki wsp贸艂pracy z dostawcami

Dzia艂aj膮c pod skrzyd艂ami wi臋kszej marki masz mo偶liwo艣膰 korzystania z licznych rabat贸w. Wszystko dlatego, 偶e franczyzodawca to powa偶ny gracz na rynku, kt贸ry negocjuje ceny z dostawcami obs艂uguj膮cymi wiele filii sieci. Dzi臋ki temu i Ty b臋dziesz m贸g艂 zoptymalizowa膰 wydatki.

W艂asna marka 鈥 starannie wyselekcjonowane produkty

Prowadz膮c w艂asn膮 dzia艂alno艣膰, mo偶esz zawalczy膰 o klienta wysok膮 jako艣ci膮, 艣wie偶o艣ci膮 i wyj膮tkowo艣ci膮 sk艂adnik贸w da艅. Pomy艣l, jak wyr贸偶ni膰 si臋 na rynku. Mo偶e dobrym pomys艂em b臋dzie sprowadzanie na weekendy 艣wie偶ych owoc贸w morza? A mo偶e b臋dziesz przygotowywa艂 ciasta w oparciu o ekologiczne produkty z pobliskiego gospodarstwa rolnego?

Franczyza 鈥 op艂aty za udzielenie licencji

Rozpocz臋cie dzia艂alno艣ci pod skrzyd艂ami franczyzodawcy jest do艣膰 kosztowne. Trzeba nie tylko zainwestowa膰 w wynajem i wyposa偶enie lokalu, ale tak偶e op艂aci膰 licencj臋. Co wi臋cej, zwykle osoba prowadz膮ca lokal pod szyldem marki, jest zobowi膮zana do dzielenia si臋 zyskami z franczyzodawc膮. Procent op艂at jest okre艣lony w umowie.

W艂asna marka 鈥 inwestycje w miar臋 potrzeb i pe艂en zysk

Prowadz膮c w艂asn膮 restauracj臋, wszystkie zyski inkasujesz dla siebie i sam decydujesz o tym, kiedy warto rozwin膮膰 dzia艂alno艣膰. Inwestycje mo偶esz podejmowa膰 etapami, powoli rozwijaj膮c, remontuj膮c oraz powi臋kszaj膮c lokal.

To jak
dzia艂amy razem?

Podziel si臋