Czy w XXI w. reklama restauracji na facebooku można odbywać się niskim kosztem? Tak, wystarczy wykorzystać do tego media społecznościowe. Takie działania dają bardzo dobre efekty. W naszym artykule, podpowiadamy, jak pokazać się z dobrej strony na Facebooku oraz w jaki sposób nawiązać pozytywne relacje z gośćmi.
Reklama restauracji na Facebooku. Promocja o wysokiej skuteczności
Najważniejszym elementem badania skuteczności promocji na Facebooku są zasięgi, czyli liczba osób, które choć raz zobaczyły post. Czym różni się zasięg organiczny od płatnego? Pierwszy oznacza liczbę osób, do której Twój komunikat dociera w naturalny sposób. Natomiast drugi to ruch generowany za pośrednictwem reklamy. Reklama restauracji na facebooku jest bardzo ważna.
Jak zadbać o to, by zasięg postów był jak najszerszy?
O tym, czy post cieszy się popularnością wśród użytkowników social mediów, decyduje kilka czynników. Ważny jest choćby czas opublikowania komunikatu. Większość z nas przegląda Facebooka z samego rana oraz po południu w czasie relaksu. Treści dotyczące wypoczynku w kawiarni czy restauracji raczej powinny być publikowane w tym drugim czasie. Ponadto posty częściej trafiają do osób, które w przeszłości były zainteresowane podobnym komunikatem oraz jakość treści – istotny jest nie tylko tekst, ale przede wszystkim zdjęcia.
Płatna reklama – dlaczego jest opłacalna?
Facebook zarabia na reklamie. Organiczny zasięg postów jest bardzo mały. Nawet bardzo atrakcyjny komunikat dotrze zaledwie do kilku procent fanów. Najłatwiejszym sposobem na to, by to zmienić, jest wykupienie płatnej reklamy. Ważne jednak, by poprosić o jej zoptymalizowanie specjalistę. Prowadząc działania na ślepo, można bardzo szybko przepalić budżet. W przypadku starannie zaplanowanej kampanii, każda zainwestowana złotówka daje wymierne efekty.
Jak zoptymalizować płatną reklamę?
Promocja na Facebooku to trudne zagadnienie. Tak jak pisaliśmy, najlepiej przekazać ją profesjonalistom. Jednak nawet eksperci będą potrzebowali kilku wskazówek do tego, by dobrze zoptymalizować kampanię. Przed rozpoczęciem działań promocyjnych zastanów się nad tym, do kogo ma dotrzeć reklama restauracji na facebooku. Pomyśl o wieku, płci oraz potrzebach odbiorców (czy są to turyści, mieszkańcy miasta czy może osoby, szukające miejsca na wieczór kawalerski lub panieński). Co ważne, każdy post reklamowy może być adresowany do innej grupy docelowej. Zadbaj też o atrakcyjną oprawę reklamy oraz o to, by jednoznacznie kojarzyła się z Twoją firmą
Facebook to różne kanały przekazu
Warto zaznaczyć, że płatna reklama restauracji na Facebooku to nie tylko posty wyświetlające się na wallach. To także filmy, minisklepy oraz komunikaty, zachęcające użytkowników social mediów do interakcji. Ponadto przekaz reklamowy z Facebooka może być też wyświetlany na Messengerze, w Market Place oraz na Instagramie.
Kontakt
Potrzebujesz wsparcia w wypromowaniu restauracji w social media? Zwróć się do nas. W Lemonsolutions mamy ogromne doświadczenie w prowadzeniu działań marketingowych dla lokali gastronomicznych. Pomożemy Ci optymalnie wykorzystać budżet tak, by Twoja marka urosła w siłę.