Ostatnie miesiące w roku to czas podsumowań i snucia planów na kolejny okres. Oprócz bilansu zysków i strat warto wtedy zastanowić się nad dobrym pomysłem i strategią, której efektem powinien być spójny plan marketingu restauracji. Odpowiednio prowadzona promocja lokalu pozwala zyskać nowych odwiedzających i utwierdzić stałych gości w tym, by odwiedzali nas jeszcze częściej. Jak samodzielnie przeprowadzić prosty audyt marketingowy? Co zrobić, by opracować strategię rozwoju marki?
Najpierw sprawdź na czym stoisz
Spróbuj spojrzeć na swój lokal chłodnym okiem. Weź czystą białą kartkę i wynotuj na niej odpowiedzi na kilka pytań. Jak kawiarnia albo restauracja wygląda z ulicy? Przeanalizuj też menu – pomyśl, które potrawy cieszą się największym zainteresowaniem wśród gości. Zastanów się również czy lokal jest przyjazny dla rodzin z dziećmi – oczywiście pod warunkiem, że chcesz ich gościć w lokalu. Koniecznie sprawdź też, jakie opinie krążą o lokalu w sieci – internet to cenne źródło informacji. To punkt wyjścia do dokumentu jakim jest plan marketingowy restauracji.
Następnie porównaj się z konkurencją
Ważne, aby Twój lokal odróżniał się konkurencji. Dzięki temu zyskujesz nad nią przewagę. Istotne jednak również, by przy tym nie zostać z tyłu. Dlatego bardzo ważne jest śledzenie poczynań kawiarni i restauracji w okolicy. Zwróć uwagę na wygląd sali i ogródka. Przeanalizuj również menu oraz zajrzyj do mediów społecznościowych. Sposób, w który lokal gastronomiczny komunikuje się z gośćmi w sieci, to jedna z najskuteczniejszych form promocji.
Teraz pomyśl o swoich gościach i zastanów się, jak do nich dotrzeć
Kim są Twoi goście? Zapracowani single, znudzeni emeryci, a może rodziny z dziećmi, które szukają miejsca na niedzielny obiad? Bardzo ważne, aby działania promocyjne były zoptymalizowane pod kątem grupy docelowej. Do młodszych gości najłatwiej trafić za pośrednictwem mediów społecznościowych. Natomiast starszych szybciej przyciągniesz, publikując reklamę w prasie czy rozpowszechniając ulotki. Dobre przemyślenie strategii marketingowej pozwala mądrze wydawać pieniądze. Dzięki niemu można osiągnąć świetne rezultaty przy niskich nakładach finansowych.
Wyznacz realne cele
Przeanalizuj wszystko, co zanotowałeś. Teraz jest dobry czas na to, by pomyśleć nad działaniami, które sprawią, że goście będą zaglądali do lokalu jeszcze chętniej. Co ważne, stawiaj na realne cele, czyli takie, które możesz zrealizować pod kątem finansowym. Nie wiesz, jak to zrobić? Samodzielnie opracowana strategia marketingowa to totalne minimum. Jeśli chcesz, by Twój plan by naprawdę skuteczny, skonsultuj go z profesjonalistami. W Lemonsolutions od lat promujemy restauracje i kawiarnie tak, by wzmacniać ich pozycję na rynku. Z przyjemnością także przygotujemy dla Ciebie plan rozwoju marketingowego od podstaw. Wskażemy, jakie działania będą skuteczne i sprawimy, że unikniesz przepalania budżetu. Zobacz jak wyróżnić swój lokal z ekologicznymi słomkami!