Lemon Solutions logo
Stos drewnianych klock贸w ze s艂owami 鈥瀙lan strategii celu鈥.

Roczny plan marketingowy restauracji i kawiarni. Jak go przygotowa膰?

Roczny plan marketingowy restauracji i kawiarni. Jak go przygotowa膰? Dlaczego warto?

Ostatnie miesi膮ce w roku to czas podsumowa艅 i snucia plan贸w na kolejny okres. Opr贸cz bilansu zysk贸w i strat warto wtedy zastanowi膰 si臋 nad dobrym pomys艂em i strategi膮, kt贸rej efektem powinien by膰 sp贸jny plan marketingu restauracji. Odpowiednio prowadzona promocja lokalu pozwala zyska膰 nowych odwiedzaj膮cych i utwierdzi膰 sta艂ych go艣ci w tym, by odwiedzali nas jeszcze cz臋艣ciej. Jak samodzielnie przeprowadzi膰 prosty audyt marketingowy? Co zrobi膰, by opracowa膰 strategi臋 rozwoju marki?

Najpierw sprawd藕 na czym stoisz

Spr贸buj spojrze膰 na sw贸j lokal ch艂odnym okiem. We藕 czyst膮 bia艂膮 kartk臋 i wynotuj na niej odpowiedzi na kilka pyta艅. Jak kawiarnia albo restauracja wygl膮da z ulicy? Przeanalizuj te偶 menu 鈥 pomy艣l, kt贸re potrawy ciesz膮 si臋 najwi臋kszym zainteresowaniem w艣r贸d go艣ci. Zastan贸w si臋 r贸wnie偶 czy lokal jest przyjazny dla rodzin z dzie膰mi 鈥 oczywi艣cie pod warunkiem, 偶e chcesz ich go艣ci膰 w lokalu. Koniecznie sprawd藕 te偶, jakie opinie kr膮偶膮 o lokalu w sieci 鈥 internet to cenne 藕r贸d艂o informacji. To punkt wyj艣cia do dokumentu jakim jest plan marketingowy restauracji.

Nast臋pnie por贸wnaj si臋 z konkurencj膮

Wa偶ne, aby Tw贸j lokal odr贸偶nia艂 si臋 konkurencji. Dzi臋ki temu zyskujesz nad ni膮 przewag臋. Istotne jednak r贸wnie偶, by przy tym nie zosta膰 z ty艂u. Dlatego bardzo wa偶ne jest 艣ledzenie poczyna艅 kawiarni i restauracji w okolicy. Zwr贸膰 uwag臋 na wygl膮d sali i ogr贸dka. Przeanalizuj r贸wnie偶 menu oraz zajrzyj do medi贸w spo艂eczno艣ciowych. Spos贸b, w kt贸ry lokal gastronomiczny komunikuje si臋 z go艣膰mi w sieci, to jedna z najskuteczniejszych form promocji.

Teraz pomy艣l o swoich go艣ciach i zastan贸w si臋, jak do nich dotrze膰

Kim s膮 Twoi go艣cie? Zapracowani single, znudzeni emeryci, a mo偶e rodziny z dzie膰mi, kt贸re szukaj膮 miejsca na niedzielny obiad? Bardzo wa偶ne, aby dzia艂ania promocyjne by艂y zoptymalizowane pod k膮tem grupy docelowej. Do m艂odszych go艣ci naj艂atwiej trafi膰 za po艣rednictwem medi贸w spo艂eczno艣ciowych. Natomiast starszych szybciej przyci膮gniesz, publikuj膮c reklam臋 w prasie czy rozpowszechniaj膮c ulotki. Dobre przemy艣lenie strategii marketingowej pozwala m膮drze wydawa膰 pieni膮dze. Dzi臋ki niemu mo偶na osi膮gn膮膰 艣wietne rezultaty przy niskich nak艂adach finansowych.

Wyznacz realne cele

Przeanalizuj wszystko, co zanotowa艂e艣. Teraz jest dobry czas na to, by pomy艣le膰 nad dzia艂aniami, kt贸re sprawi膮, 偶e go艣cie b臋d膮 zagl膮dali do lokalu jeszcze ch臋tniej. Co wa偶ne, stawiaj na realne cele, czyli takie, kt贸re mo偶esz zrealizowa膰 pod k膮tem finansowym. Nie wiesz, jak to zrobi膰? Samodzielnie opracowana strategia marketingowa to totalne minimum. Je艣li chcesz, by Tw贸j plan by naprawd臋 skuteczny, skonsultuj go z profesjonalistami. W Lemonsolutions od lat promujemy restauracje i kawiarnie tak, by wzmacnia膰 ich pozycj臋 na rynku. Z przyjemno艣ci膮 tak偶e przygotujemy dla Ciebie plan rozwoju marketingowego od podstaw. Wska偶emy, jakie dzia艂ania b臋d膮 skuteczne i sprawimy, 偶e unikniesz przepalania bud偶etu. Zobacz jak wyr贸偶ni膰 sw贸j lokal z ekologicznymi s艂omkami!

To jak
dzia艂amy razem?

Podziel si臋