Lemon Solutions logo

Tajemniczy klient restauracji

Tajemniczy klient w restauracji (ang. mystery shopper) to us艂uga polegaj膮ca na audycie i analizie jako艣ci obs艂ugi restauracji przeprowadzonej w niezapowiedzianym terminie przez do艣wiadczonych w bran偶y gastronomicznej audytor贸w. Celem takiego dzia艂ania jest uzyskanie rzetelnej i obiektywnej oceny funkcjonowania firmy przez niezale偶ne osoby, kt贸re udaj膮c zwyk艂ych go艣ci, dokonuj膮 oceny wszystkich aspekt贸w, pocz膮wszy od kontaktu z personelem, a sko艅czywszy na jako艣ci serwowanych potraw. Istotne s膮 r贸wnie偶 czysto艣膰 lokalu, prezentacja i smak jedzenia, obs艂uga i kompetencje personelu oraz atmosfera i komfort pobytu.

Tajemniczy klient w restauracji 鈥 jak sprawdzi膰 jako艣膰 obs艂ugi?

Dlaczego warto skorzysta膰?

Jako restaurator na pewno zdajesz sobie spraw臋, 偶e Twoi pracownicy inaczej zachowuj膮 si臋 kiedy jeste艣 w lokalu鈥 a inaczej kiedy nikogo nie ma.

Bardzo cz臋sto jako艣膰 obs艂ugi oraz serwowanych da艅 ulega znacznemu pogorszeniu, kiedy 偶adnej z os贸b zarz膮dzaj膮cych nie ma na miejscu.

Do艣wiadczona obs艂uga zapewne zna tak偶e Twoich bliskich i znajomych, dlatego ich ocena r贸wnie偶 nie b臋dzie przypadkowa.

Us艂uga聽Tajemniczy klient w restauracji聽pozwoli Ci uzyska膰 pe艂en obraz jako艣ci funkcjonowania firmy w codziennej rzeczywisto艣ci 鈥 tak jak podczas Twojej nieobecno艣ci.

SEO i reklama

Co oceniamy podczas audytu restauracji?

Lista a偶 108 punkt贸w kontrolnych!鈥

Sprawdzimy takie obszary jak:

  • otoczenie restauracji i czysto艣膰
  • jako艣膰 obs艂ugi i praca managera
  • jedzenie i napoje
  • atmosfera
  • przystosowanie dla rodzin i dzieci
  • social media i strona www
  • pe艂ne do艣wiadczenie z wizyty i proces p艂atno艣ci
  • og贸lne wra偶enie z lokalu

Jak wygl膮da wsp贸艂praca z nami?

Tajemniczy klient w restauracji - krok po kroku

  1. Pierwszym etapem jest kontakt i ustalenie g艂贸wnego celu badania oraz specyficznych obszar贸w, na kt贸re podczas kontroli powinni艣my zwr贸ci膰 uwag臋.
  2. Nast臋pnie dostosowujemy kwestionariusz audytora do potrzeb Twojego lokalu, ustalamy zadania do realizacji podczas wizyty oraz przybli偶ony termin wizyty.
  3. Data badania powinna zosta膰 do wy艂膮cznej informacji w艂a艣ciciela lub managera, zale偶y nam na tym aby badanie przebieg艂o anonimowo i wiarygodnie.
  4. W ustalonym terminie odwiedzimy Twoj膮 restauracj臋, zam贸wimy ustalony zakres da艅 i przeanalizujemy poziom Twojego lokalu.
  5. Ko艅cowym etapem badania jest opracowanie wniosk贸w, kt贸re s膮 gotowymi rozwi膮zaniami, kt贸re nale偶y wdro偶y膰 aby poprawi膰 jako艣膰 obs艂ugi w restauracji.


Tajemniczy klient w restauracji ocenia wi臋c:

  • jako艣膰 i szybko艣膰 obs艂ugi,
  • znajomo艣膰 menu przez personel,
  • jako艣膰 i prezentacj臋 potraw,
  • czysto艣膰 i estetyk臋 lokalu,
  • stosunek jako艣ci do ceny,
  • og贸ln膮 atmosfer臋 i do艣wiadczenie.


Tajemniczy klienci nierzadko s膮 r贸wnie偶 wykorzystywani do sprawdzenia zgodno艣ci z procedurami firmy, zgodno艣ci z przepisami zdrowia i bezpiecze艅stwa oraz jako艣ci obs艂ugi klienta. P贸藕niej tajemniczy klient sporz膮dza szczeg贸艂owy raport na podstawie swoich do艣wiadcze艅, kt贸ry jest nast臋pnie analizowany przez firm臋, aby zrozumie膰, w kt贸rych obszarach musz膮 poprawi膰 swoje us艂ugi. W ten spos贸b restauracja ma szans臋 usprawni膰 swoje dzia艂ania, co ostatecznie przek艂ada si臋 na wi臋ksz膮 satysfakcj臋 klient贸w.

Us艂uga tajemniczego klienta jest nieocenionym narz臋dziem do poprawy jako艣ci obs艂ugi, pozwalaj膮c firmom na ci膮g艂膮 popraw臋 oraz budowanie reputacji doskona艂o艣ci.

Raport ko艅cowy

Raport finalnie podzielony jest na 3 cz臋艣ci:

  1. Opisowe podsumowanie audytu.
  2. Wype艂niony kwestionariusz audytora, w kt贸rym analizujemy a偶 do聽108 puntk贸w kontrolnych.
  3. Wnioski ko艅cowe oraz praktyczne rekomendacje, kt贸re usprawni膮 prac臋 Twojej restauracji.

Sprawd藕 najcz臋艣ciej zadawane pytania

Us艂uga Tajemniczy Klient Restauracji polega na tym, 偶e wyznaczonej osobie zlecamy zadanie odwiedzenia okre艣lonego lokalu gastronomicznego jako zwyk艂ego klienta, ale z za艂o偶eniem dok艂adnego zbadania jako艣ci obs艂ugi i spe艂nienia wszystkich oczekiwa艅 klient贸w. Po zako艅czeniu wizyty, tajemniczy klient wype艂nia szczeg贸艂ow膮 ankiet臋, na podstawie kt贸rej tworzymy raport.

Dzi臋ki us艂udze Tajemniczy Klient, restaurator mo偶e dowiedzie膰 si臋 jakie s膮 mocne strony i obszary wymagaj膮ce poprawy w swoim lokalu. Program tajemniczego klienta mo偶e pom贸c wykry膰 problemy z jako艣ci膮 us艂ugi, a tak偶e da膰 wgl膮d w to, czy standardy pracy personelu s膮 zgodne z oczekiwaniami klient贸w.

Po pierwsze, tajemniczy go艣膰 odwiedza lokal i ocenia wszystko od obs艂ugi klienta po jako艣膰 us艂ugi gastronomicznej. Nast臋pnie, po zako艅czeniu wizyty, wype艂nia szczeg贸艂owy formularz dotycz膮cy jego do艣wiadcze艅 i obserwacji. Ten formularz jest potem przekazywany do restauratora.

Tajemniczy go艣膰 ocenia wiele aspekt贸w swojej wizyty. W raporcie znajdziesz informacje na temat obs艂ugi klienta, czasu oczekiwania, jako艣ci potraw, czysto艣ci, atmosfery oraz og贸lnej satysfakcji z wizyty. Dzi臋ki temu dowiesz si臋, jakie s膮 Twoje mocne strony oraz obszary, kt贸re mog膮 wymaga膰 poprawy.

Nie, nie jest. Wybieramy tajemniczych klient贸w zgodnie z profilem docelowego klienta restauracji. Starannie dobieramy tajemniczych klient贸w, aby pasowali do profilu klienta, kt贸ry powinien by膰 w stanie skorzysta膰 z us艂ug gastronomicznych oferowanych przez Twoj膮 restauracj臋.

Zdecydowanie tak! Program tajemniczego go艣cia pomo偶e Ci lepiej zrozumie膰 oczekiwania klient贸w, co z kolei pozwoli Ci dostosowa膰 swoje us艂ugi do ich preferencji. To mo偶e znacznie poprawi膰 poziom obs艂ugi, co przyci膮ga wi臋cej klient贸w i czyni Ci臋 bardziej konkurencyjnym.

Tak, jest to jeden z g艂贸wnych cel贸w tej us艂ugi. Tajemniczy go艣膰 mo偶e ci dostarczy膰 informacji o pracy personelu podczas Twojej nieobecno艣ci, co pozwoli Ci wprowadzi膰 potrzebne zmiany.

W dzisiejszym konkurencyjnym 艣rodowisku biznesowym, tajemniczy klient pomaga restauracjom w ujawnieniu detali, kt贸re mog膮 przynie艣膰 przewag臋 konkurencyjn膮 poprzez popraw臋 poziomu obs艂ugi klienta.

Obecnie pracujemy przede wszystkim na terenie Warszawy i okolic oraz Tr贸jmiasta. Je艣li potrzebujesz skorzysta膰 z naszych us艂ug w innym regionie Polski 鈥 odezwij si臋 i zobaczymy, co mo偶emy dla Ciebie zrobi膰!

Ka偶da wycena jest przygotowywana idywidualnie聽i i zale偶y od kilku czynnik贸w takich jak: liczba wizyt, czas potrzebny na audyt, liczba analizowanych potraw, stopie艅 skomplikowania zlecenia oraz dodatkowe wymagania restauratora.

To jak, dzia艂amy razem?