Lemon Solutions logo
Złota rybka wyskakująca ze szklanki wody.

Ważna unikatowa cecha restauracji

Codziennie w Polsce działalność rozpoczyna kilka restauracji. Większość z nich szybko upada, niektóre jednak stają się strzałem w dziesiątkę i w krótkim czasie zdobywają szereg zadowolonych gości. Na ich sukces składa się wiele czynników. Jest jednak jeden, który zdecydowanie wyróżnia się na tle pozostałych – oryginalność.

Unikalność – jeden z najważniejszych elementów w marketingu dla gastronomii

Efektywne zareklamowanie restauracji nie jest proste. Konkurencja na rynku jest ogromna i właściciele lokali wpadają na coraz to nowe pomysły, które pozwolą prześcignąć konkurencję. Nie warto jednak rywalizować tylko ceną i jakością. Jedną z podstaw marketingu dla gastronomii jest znalezienie i wypromowanie unikalnej cechy restauracji. Dlatego, jeszcze zanim nie zdecydujesz się na otwarcie lokalu, zastanów się, czym będzie się on wyróżniał od konkurencji. Pamiętaj, że musi być to coś, co pozytywnie odróżni restaurację od innych, podobnych miejsc. Coś, przez co wzrośnie jej atrakcyjność w oczach klientów.

Zastanawiasz się, czym możesz się wyróżniać?

Propozycji jest wiele, a im bardziej charakterystyczny element stanie się osią budowania wizerunku oraz reklamy dla restauracji, tym lepiej. Może być to choćby cecha związana z jego dobrym lub wyjątkowym położeniem (restauracja na dachu, lokal w zabytkowym wnętrzu), charakterystyczną atmosferą (wystrój w rockowym stylu, jedzenie potraw po ciemku), rodzajem kuchni (kuchnia gruzińska, kuchnia staropolska) lub sposobem przyrządzania czy podawania potraw (kuchnia molekularna czy miejsca, w których gotują goście restauracji).

Uważaj przy tym, aby nie popaść w banał. Informacje o tym, że kucharz gotuje smakowicie, potrawy przygotowywane są z najwyższej jakości, sezonowych produktów a lokal jest otwarty aż do ostatniego gościa są ważne, jednak nie mogą stać się elementem wyróżniającym. Dlaczego? Ponieważ są to cechy, którymi promuje się większość restauracji.

Jak opracować dobrą strategię rozwoju marki?

Kiedy znajdziesz cechę wyróżniającą restaurację, zbuduj na niej potencjał swojej marki. Zadbaj o to, aby wypromować ją na stronie www oraz w mediach społecznościowych, tak aby to właśnie z nią kojarzyli lokal twoi klienci. Zatroszcz się także o to, aby nawiązania to tego wyróżniającego elementu znalazły się w projektach graficznych (logo, ulotki, nadruki na uniformach pracowników), nacisku na ekologię (np. ekologiczne słomki do napojów StrefaWolnaOdPlastiku.pl) oraz gadżetach reklamowych dla restauracji – dzięki temu umocnisz jej wizerunek. Ważne, aby strategia rozwoju marki była spójna. Dlatego, jeśli nie masz smykałki do marketingu, jej opracowanie powierz specjalistom świadczącym usługi marketingowe dedykowane dla gastronomii. Taka inwestycja zwróci się z nawiązką – sprawi, że znacznie zwiększysz swoje szanse na sukces.

To jak
działamy razem?

Podziel się

Kategorie

Tagi

Obserwuj mnie