Coraz więcej gości szuka restauracji w sieci. Dzieje się tak zwłaszcza w miejscowościach turystycznych, czy tych do których wybierają się w podróży biznesowej. Wiele osób, jeszcze przed wyjazdem robi research i planuje listę lokali wartych odwiedzenia. Spraw, by właśnie Twoja restauracja wpadła w im w oko. Jak to zrobić? Zadbaj o odpowiedni wizerunek w sieci!
Identyfikacja wizualna
Spraw, by Twoja restauracja była rozpoznawalna. Wdrażając różne elementy funkcjonujące w Internecie pamiętaj o kilku ważnych kwestiach. Przede wszystkim zatroszcz się o spójną identyfikację wizualną. Polega ona na tym, by kolory, kroje czcionek oraz stylistyka zdjęć i grafik wykorzystywana w różnych kanałach przekazu była spójna. To znaczy, że goście otwierający Facebooka, stronę internetową, a nawet papierowe menu mają na pierwszy rzut oka wiedzieć, że są to materiały tej samej restauracji.
Identyfikacja wizualna w gastronomii to również rozpoznawalne logo. Ważne, by było ono łatwe do zapamiętania oraz dobrze wyglądało zarówno w wersji kolorowej, jak i czarno-białej. Najlepiej, jeśli w jakiś sposób kojarzy się z jedzeniem lub nazwą lokalu. Logo musi znaleźć się w widocznym miejscu na stronie internetowej, a także na Facebooku i Instagramie oraz na różnych elementach mających charakter reklamowy – na przykład na koszulkach obsługi czy innych akcesoriach w firmowych barwach.
Content na stronie internetowej oraz treści na profilu na Facebooku
Profil w mediach społecznościowych oraz strona internetowa restauracji to dwa miejsca, które są najważniejszą wizytówką lokalu. To tam najpierw trafiają Twoi goście i zwykle zaledwie kilkadziesiąt sekund decyduje o tym, czy zechcą zjeść właśnie u Ciebie. Najważniejszym elementem marketingowym w sieci jest grafika. Dlatego koniecznie zatroszcz się o efektowne zdjęcia lokalu oraz apetyczne fotografie potraw. Zadbaj również o opisy, o charakterze marketingowym, które oddadzą klimat restauracji oraz pozwolą przekazać wartości, którymi kierujesz się w pracy. Content to również dobry materiał do tego, by wyróżnić się spośród konkurencji.
Dobre opinie
Nawet najlepsza strona www i doskonale prowadzony profil na Facebooku nie przyciągną gości do lokalu mającego złe opinie. Zatroszcz się więc o to, by w sieci mówiono o Tobie dobrze. Istotne są przede wszystkim recenzje pozostawiane przez gości na Facebooku czy w Google oraz te z różnych serwisów z opiniami. Jeśli w sieci nie mówi się o Twoim lokalu zbyt dużo, zachęć gości do wyrażenia opinii. Możesz poprosić ich o nie bezpośrednio lub dołożyć do zamówienia ulotkę z prośbą i drobnym podarunkiem, np. w formie dodatkowego sosu czy małej słodkości. Dzięki temu łatwiej wykreujesz pozytywny wizerunek.
Potrzebujesz pomocy w budowaniu renomy swojej restauracji? Skontaktuj się z nami. W Lemon Solutions mamy doświadczenie w pracy z wieloma lokalami. Z przyjemnością podzielimy się z Tobą naszą wiedzą i podpowiemy, co zrobić, by lokal zyskał popularność i uznanie gości.