Lemon Solutions logo
Zestaw menu i innych elementów leżących na białej powierzchni.

Logo i księga znaku – jak stworzyć skuteczny branding restauracji?

Jak powinno wyglądać logo restauracji?

Dobry logotyp to najlepszy sposób na to, by wyróżnić się wśród konkurencji i trwale zapaść w pamięć gości. Skuteczne logo restauracji przede wszystkim musi być czytelne. Ważne, aby na pierwszy rzut oka przywodziło na myśl coś smacznego. Grafika koniecznie musi kojarzyć się z gastronomią. Należy jednak unikać przy tym sztampy. Dodatkowo dobrze, aby jej forma odzwierciedlała specyfikę restauracji – inaczej musi wyglądać logo restauracji serwującej kuchnię fusion, a inaczej tej oferującej babcine pierogi. Zobacz jak różne są identyfikacje wizualne włoskiej restauracji Cozzi oraz greckiej Taverna Zante.

Jeżeli szukasz kogoś do wykonania perfekcyjnego logo lub chcesz odświeżyć aktualne, zgłoś się do nas, chętnie przygotujemy dla Ciebie projekt logo.

Czy restauracja potrzebuje księgi znaku

Samo logo to za mało do tego, by zbudować tożsamość wizualną lokalu. Jeszcze ważniejsza jest księga znaku, czyli zbiór reguł, które pokazują jak identyfikacja wizualna restauracji – logo i księga znaku oraz barwy firmowe powinny wyglądać na różnych nośnikach i w wersji czarnobiałej. Opisuje ona zarówno wygląd znaku, jak i jego kolorystykę, a nawet krój czcionek stosowanych w materiałach, dotyczących lokalu. Dzięki księdze znaku komunikacja wizualna restauracji jest spójna, a logotyp jest rozpoznawalny i atrakcyjny zarówno na stronie internetowej, jak i w menu oraz na ubiorze obsługi. Księga znaku to również ogromne ułatwienie dla restauracji w kontaktach z firmami, które będą drukowały materiały promocyjne albo zajmowały się przygotowaniem szyldu restauracji czy oklejeniem firmowych samochodów.

Jak znaleźć firmę, która zaprojektuje dobre logo restauracji?

Branża restauracyjna rządzi się swoimi prawami. Osoby, które przygotowują logo powinny nie tylko znać się na marketingu i grafice, ale także muszą być wyspecjalizowane w gastronomii. Dzięki temu będą obeznane z aktualnymi trendami. Właśnie tak jest w Lemon Solutions. Postawiliśmy na wąską specjalizację jaką jest marketing dla gastronomii, po to, by oferować naszym klientom naprawdę profesjonalne usługi. Tworzymy i promujemy restauracje z prawdziwego zdarzenia.

To jak
działamy razem?

Podziel się