Social media restauracji

Social media restauracji – jako sposób na dialog z gośćmi restauracji

Jako właściciel restauracji, przyznasz nam rację z pewnością co do tego, że utrzymywanie dialogu z gośćmi jest wręcz wymogiem w tej branży. Oczywiste jest, że należy prowadzić ten dialog z gośćmi, którzy mieli już okazję kosztować dań, przyrządzanych przez szefa kuchni. Jednak to nie wszystko. Powinieneś też docierać do osób, które nigdy nie były w Twojej restauracji. Idealną przestrzenią do tego rodzaju zadania są social media dla restauracji. W jaki sposób prowadzenia kont w social media może pomóc Ci w nawiązaniu bliższej relacji z gościem?

Zadbaj o interakcję z gośćmi – media społecznościowe jako potężne narzędzie w rękach wielu właścicieli firm

Korzystając z mediów społecznościowych, masz dostęp do szerokiego grona potencjalnych gości swojej restauracji. Według badań – Social Media Trends 2020 Report, z internetu w Polsce korzysta ponad 30 mln osób. Z czego aż 19 mln to aktywni użytkownicy mediów społecznościowych. Prowadząc konto na portalach społecznościowych, masz szansę na przyciągnięcie uwagi potencjalnego gościa. A także na zachęcenie go do skorzystania z oferty poprzez m.in. prezentację dań oraz zespołu, który zapewnia miłą obsługę i przyjazną atmosferę.

Media społecznościowe uważane są za prosty i skuteczny sposób na realizację konkretnych celow – takich jak np. budowanie rozpoznawalności marki. Zasadniczo można się z tym zgodzić, jednak warto pamiętać o kilku kwestiach. Po pierwsze, najważniejszym czynnikiem jest wybranie odpowiedniej grupy docelowej. W zależności od rodzaju treści, jaki chcesz prezentować, ogromne znaczenie ma także wybór odpowiedniego medium. Jeśli dysponujesz środkami oraz możliwościami można pomyśleć o połączeniu prezentacji firmy na kilku z nich. Wszak do wyboru masz nie tylko Facebooka, Instagrama, ale również YouTube oraz Linkedin. Kolejnym krokiem jest wybranie celów, dla których chcesz prowadzić dane konto na portalu społecznościowym. Jako właściciel restauracji musisz wiedzieć, do czego dążysz i jakiego zwrotu z inwestycji oczekujesz.

Media społecznościowe lubią naturalność i otwartość

Zewsząd patrzą na Ciebie wyretuszowane twarze modeli i modelek. Prowadząc media społecznościowe swojej restauracji, warto postawić na naturalność i otwartość. Załoga, która na co dzień obsługuje świetnie gości, wraz z jedzeniem podaje im swój uśmiech oraz dobre słowo świetnie zareklamuje restauracje. Dzięki temu zaznaczysz swoją obecność w Social Media, a jednocześnie zachowasz naturalność. Zostaniesz zauważony przez potencjalnych gości i doceniony przez tych, którzy już kosztowali dań Twojego szefa kuchni. Dzięki temu tez obniżysz koszty prowadzenia tego typu działań. Połączysz więc przyjemne z pożytecznym.

Wszelkiego rodzaju media społecznościowe są idealnym sposobem na nawiązanie dialogu gośćmi. Quizy, dzielenie się dokonaniami kulinarnymi, oraz wiele innych form promocji pomoże przyciągnąć gości. A także zachęci do odwiedzenia restauracji. Jednocześnie sprawi to, że jej nazwa zostanie zapamiętana.

Jeśli chcesz zlecić to zadanie naszej agencji – napisz do nas!

Dodano 15 czerwca 2022 w Aktualności

Back to Top