Lemon Solutions logo
Osoba robiąca zdjęcie jedzenia telefonem komórkowym.

Social media dla restauracji – zwiększą liczbę zamówień na dowóz i wynos

Nie wiadomo, jak długo potrwa twardy lockdown. Restauracje i bary będą pracować w trybie na dowóz oraz wynos z pewnością co najmniej do 17 stycznia. Jak przetrwać kolejne tygodnie? W zachęceniu konsumentów w do składania zamówień z pewnością pomogą media społecznościowe. Przedstawiamy kilka pomysłów na działania na Facebooku, które sprawią, że telefony z zamówieniami będą dzwonić częściej.

W trakcie pandemii warto zaprzyjaźnić się z porodzeniem Facebooka. Twoi goście najbliższe tygodnie
spędzą w domach. Czas między świętami i sylwestrem, a także ostatnia noc w roku, sprzyjają
celebrowaniu i zamawianiu jedzenia z restauracji (pomyśl też o cateringu na wigilię i sylwestra). Może
to dobra szansa na to, by podreperować budżet?

1. Często przypominaj o dostępnych możliwościach

Z pewnością Twoi potencjalni goście nie są pewni, jak restauracja czy bar działają w czasie pandemii.
Gdzie będą szukać informacji? Na Facebooku. Zadbaj o to, by była zawsze widoczna. Regularnie
przypominaj o opcji zakupu dań na dowóz i wynos. Informuj także o ewentualnych opłatach, które
wiążą się z dowiezieniem posiłków w poszczególnych strefach. Posty „przypominajki” są szczególnie
ważne dla restauracji i barów, które dopiero w dobie pandemii uruchomiły opcje dowozów.

2. Udostępnij menu w widocznym miejscu

Gościom Twojej restauracji zależy na czasie. Bardzo ważne, aby łatwo mogli znaleźć menu. Najlepiej
umieścić je w kilku miejscach. Co oczywiste, aktualna lista serwowanych dań musi znaleźć się na
Twojej stronie internetowej. Zamieść ją również na Facebooku. Koniecznie załóż do tego zakładkę
MENU. Wrzucanie listy dań w poście lub na zdjęciu mija się z celem, chyba że przypniesz post na stałe
na samej górze listy.

3. Ułatw kontakt z restauracją

Pisaliśmy o menu, teraz pora na kontakt. Nie pozwól konsumentom się rozmyślić. Niech numer
telefonu do Twojej restauracji będzie podany w widocznym miejscu, tak aby mogli zadzwonić zaraz
po tym, gdy nabiorą ochoty na jedzenie. Dobrym pomysłem może być też wprowadzenie możliwości
zamawiania dań przez internet – za pośrednictwem sklepu na stronie restauracji lub przez aplikację.

Możesz też udostępnić gościom opcję kontaktu na Messengerze – social media dla restauracji to
sprawdzony kanał kontaktu.

4. Postaw na opinie. Udostępnij posty dotyczące Twojej działalności

Jak zdobyć nowych klientów? Zainteresuj ich swoją ofertą i dobrą renomą. Świetnym sposobem na
budowanie pozytywnego wizerunku będzie zachęcanie gości do pozostawiania opinii w Google lub na
Facebooku. Możesz też pomyśleć o przystąpieniu do programu z opiniami dotyczącymi restauracji.
Innym sposobem na pożądany buzz będzie udostępnienie zdjęć i relacji gości, którzy skorzystali z
Twoich usług. Pozytywne rekomendacje to prawdziwy skarb.

5. Wykorzystaj potencjał Facebook Ads i relacji

Jak zdobyć nowych gości w czasie pandemii? Dotrzyj do nich ze swoją ofertą. Samo prowadzenie
Facebooka to nie wszystko. Dobrym sposobem na zwiększenie potencjału reklamowego social
mediów będą Facebook Ads. To reklamy, które uczą się, jakim osobom najbardziej opłaca się
wyświetlać komunikat promocyjny. Zwykle dzieje się to na zasadzie wyszukiwania osób o podobnych
zainteresowanych do tych, które już lubią Twoją restaurację. Pamiętaj o tym, że Facebook to nie tylko
wpisy. To również fotografie (profil na FB możesz łatwo zsynchronizować z Instagramem) oraz relacje
i karuzele – czyli reklamy, składające się z kompilacji kilku fotografii. Jeśli sam nie masz doświadczenia
w tworzeniu kampanii, zgłoś się do specjalisty – prowadząc amatorsko social media dla restauracji,
bardzo łatwo możesz przepalić budżet.

Przed nami jeszcze kilka trudnych tygodni. W branży przetrwają tylko nieliczni. Kto? Z pewnością
będą to znane restauracje, które na co dzień mają wielu gości. Szansą dla mniejszych przedsiębiorców
jest efektywna promocja i szukanie sposobów na przyciągniecie konsumentów. Jesteśmy pewni, że
warto zawalczyć o swój biznes, a już niedługo wszystko wróci do normy.

Samodzielnie opracowana strategia marketingowa to totalne minimum. Jeśli chcesz, by Twój plan by naprawdę skuteczny, skonsultuj go z profesjonalistami. W Lemonsolutions od lat promujemy restauracje i kawiarnie tak, by wzmacniać ich pozycję na rynku. Z przyjemnością także przygotujemy dla Ciebie plan rozwoju marketingowego od podstaw. Wskażemy, jakie działania będą skuteczne i sprawimy, że unikniesz przepalania budżetu.

To jak
działamy razem?

Podziel się