Social media i reklama

Obecność restauracji w social media to podstawa!

Prawidłowa i profesjonalna obsługa gości zaczyna się dużo wcześniej niż w momencie wejścia gościa do restauracji.

Obecnie, pierwszymi drzwiami, do których pukają Twoi klienci, są social media, a przede wszystkim Facebook – najpopularniejsze narzędzie w marketingu dla gastronomii pozwalające na stały kontakt z fanami. Spraw, aby zamieszczane tam treści stały się zaproszeniem nie do odrzucenia, a zdjęcia i opisy potraw wzbudziły apetyt na wiele, wiele więcej.

Zadbamy o Twój internetowy wizerunek

Praca nad wizerunkiem lokalu w social media to nie tylko przygotowywanie treści i postów – to również kampanie reklamowe i dogłębna analityka. Wszystko po to, aby każda wydana przez Twoją firmę złotówka została optymalnie wykorzystana. Chyba nikt nie lubi tracić pieniędzy?

 

Zakres działań – Facebook

  1. Przygotowanie graficzne profilu (cover photo, avatar, elementy aplikacji)
  2. Analiza profilu i przygotowanie strategii sprzedaży – wychodzimy z założenia, że Facebook to nie tylko narzędzie wizerunkowe i budujące trwałe relacje z klientami, ale także świetny kanał generowania sprzedaży (bezpośrednio).
  3. Obsługa klienta 7 dni w tygodniu – dla ponad 60% klientów na rynku Facebook stał się głównym środkiem komunikacji z firmą. Dlatego też stawiamy na obsługę 7 dni w tygodniu, gdyż tego oczekuje dzisiejszy klient!
  4. Automatyzacja działań z zakresu obsługi klienta i sprzedaży z wykorzystaniem BOTów i sztucznej inteligencji w Messengerze np. do rezerwowania stolików, prezentacji i pomocy w doborze odpowiedniego menu, odpowiadania na popularne pytania 24 godziny na dobę.
  5. Zarządzanie kryzysami – źle zarządzany kanał social media może być przyczyną kryzysu wizerunkowego, dlatego nasza oferta obejmuje także działania PR i szybkie reagowanie na negatywne wpisy 7 dni w tygodniu.
  6. Publikacja postów – kompleksowo: grafika, copywriting, przygotowywanie takich formatów jak GIFy, slides, canvas, notes, video (w zależności od potrzeb i zasobów). Minimum 15 aktualizacji miesięcznie.
  7. Przygotowywanie (w konsultacji z klientem) akcji sprzedażowych z wykorzystaniem Facebook Events (np. tygodnie tematyczne, akcje sprzedażowe z okazji walentynek, świąt itp.)
  8. Organizacja konkursów FB – przygotowanie strategii konkursu, promocji, ale także sprawdzenie pod względem prawnym i regulaminu FB
  9. Wykorzystanie opcji sprzedażowych FB (takich jak FB Services/Shopping) oraz aktualnych opcji dla biznesu gastronomicznego (prezentacje menu / rezerwacje stolików) w zależności od dostępności danej usługi na rynku na którym działa klient (część z usług dostępna jest tylko w USA/UK na ten moment, ale jesteśmy gotowi do wdrażania tego również w Polsce gdy tylko pojawią się te opcje).
  10. Obsługa kampanii Facebook Ads – pełna obsługa obejmująca takie aspekty jak: copywriting, grafika, dobór i testy A/B formatów reklamowych, dobór i testy grup docelowych, analityka sprzedażowa działań.
  11. Obsługa kampanii reklamowych z budżetem do 500zł miesięcznie jest zawarta w każdej ofercie. Jest to budżet, który pozwala na skuteczne utrzymanie obecnych klientów i częściowo dotarcie do nowych. W przypadku większych lub zupełnie nowych projektów, gdzie zapotrzebowanie na nowych klientów jest duże warto jednak przemyśleć większe i zaawansowane działania w tym kanale.
  12. User generated content i social selling – przygotowanie i wdrożenie działań angażujących klientów w tworzenie treści, efektu “social proof” i angażowania ich kręgów e-znajomych w życie marki, przy zachowaniu etyki marketingowej i przestrzeganiu zasad Facebooka.
  13. Treści efemeryczne – tworzenie treści znikających po 24 godzinach pozwala w chwili obecnej nie tylko docierać z przekazem organicznym znacznie szerzej do naszych fanów, ale także angażować ich w życie marki w sposób ciekawszy niż zwykle.
  14. Wykorzystanie grup FB – grupy dyskusyjne zyskują na znaczeniu. Własna grupa dyskusyjna w branży gastronomicznej nie jest popularnym formatem… dlatego właśnie zastanowimy się jak wykorzystać ją w Twoim biznesie. 😉

Zakres działań – Instagram:

  1. Analiza profilu i przygotowanie strategii sprzedaży – optymalizacja profilu, wyznaczenie ścieżki komunikacji a także wytycznych dla zespołu co do “surowego” contentu photo/video jaki warto tworzyć.
  2. Obsługa klienta 7 dni w tygodniu – angażowanie klientów w dyskusję, oraz sprawna pomoc w kwestiach bieżących.
  3. Zarządzanie kryzysami – obsługa reklamacji i niepochlebnych opinii. Monitoring lokalnych hashtagów i gaszenie pożarów wizerunkowych na Instagramie we wczesnej fazie.
  4. Publikacja postów – wykorzystanie wszelkich form contentu skutecznie docierającego do klienta docelowego na Instagramie, photo, wideo, treści efemeryczne (Insta Stories).
  5. Zarządzanie strategią generowania wartościowego ruchu przez #hashtagi – co pozwala na skuteczne, organiczne docieranie z przekazem do potencjalnych klientów restauracji.
  6. Organizacja konkursów i akcji sprzedażowych – z naciskiem na efekty sprzedażowe i pozyskiwanie organicznego, wartościowego ruchu do Twojego profilu.
  7. Instagram Ads – prowadzenie płatnych działań sprzedażowych (z nastawieniem na konwersję – np. rezerwację stolika)
  8. Lokalna optymalizacja – Instagram jako aplikacja mobilna duży nacisk kładzie na działania lokalne. Odpowiednia optymalizacja treści i formatów pozwoli nam dotrzeć bez angażowania środków reklamowych do potencjalnych klientów (także turystów będących w pobliżu tylko chwilowo).
  9. User generated content i social selling – jak w przypadku Facebooka + zaangażowanie klientów we współtworzenie contentu pod własnymi hashtagami.

 

Chcesz wiedzieć więcej? Masz dodatkowe pytania?

Zadzwoń lub napisz, a my chętnie rozwiejemy wszelkie wątpliwości.

Kontakt
Back to Top