Social media dla restauracji to podstawowa forma promocji każdego lokalu gastronomicznego. Odpowiednio prowadzony profil na FB to idealny sposób na pozyskiwanie nowych gości oraz utrzymywanie dobrych relacji z tymi, którzy już mieli okazję skosztować Twoich potraw.
Jak tworzyć posty? Jak często je publikować? Oto krótki poradnik.
Social media dla restauracji – Facebook i Instagram
Dwa podstawowe media społecznościowe, w których warto promować lokal gastronomiczny to Facebook i Instagram. Pozwalają one dotrzeć do odbiorców w różnym wieku, korzystających z usług lokali gastronomicznych w okolicy. Instagram sprawdza się zwłaszcza w przypadku młodszych gości oraz kobiet, które stanowią gros użytkowników portalu. Jednak założenie profilu dla restauracji w social mediach to dopiero początek. Należy jeszcze zadbać o to, by był atrakcyjny, ustawiając logo w miejscu zdjęcia profilowego oraz grafikę jako zdjęcie w tle. Ponadto należy uzupełnić godziny otwarcia, informacje dotyczące restauracji oraz dodać menu – wielu gości wykorzystuje Facebooka do tego, by sprawdzić zakres dostępnych potraw i zadecydować o wyborze lokali.
Jak stworzyć efektowny post
Sam profil w mediach społecznościowych to za mało. Social media dla restauracji muszą być wypełnione wartościowym contentem. Ważne, by posty były publikowane regularnie – co najmniej raz dziennie. Podstawą dobrego posta jest grafika, która ma wysoką jakość i przyciąga wzrok. W social media dla restauracji najlepiej promować ofertę lokalu zdjęciami propozycji z menu. Ponadto warto wzbogacić ją krótkim i interesującym tekstem zakończonym wezwaniem do działania. Zwykłe posty to za mało, by stworzyć wokół profilu aktywną społeczność. Dobrze urozmaicić je promocjami oraz innymi akcjami, angażującymi odbiorców.
Bądź w stałym kontakcie
Dla wielu osób social media to pierwszy kanał kontaktu, dlatego staraj się być stale w zasięgu Messengera i regularnie odpowiadaj na wiadomości. Reaguj również na komentarze pojawiające się pod postami. Bardzo dobrą reklamą, która wspomaga prowadzenie social media dla restauracji, są recenzje gości, mających już okazję skorzystać z usług lokalu. Dobrze zachęcać ich do pozostawienia opinii. Można to zrobić przy okazji rozliczeń, a w przypadku usług na wynos, dorzucając do paczki drobiazg oraz wizytówkę z zachętą do pozostawienia recenzji.
Uważaj na kradzieże danych
Stworzenie prężnie działającego profilu w social mediach dla restauracji to wyzwanie. Dlatego zatroszcz się o jego bezpieczeństwo. Coraz częściej słyszy się o kradzieży danych i przejmowaniu profili. Zawsze dbaj o bezpieczeństwo haseł, korzystaj z uwierzytelniania dwuskładnikowego oraz nie udostępniaj możliwości administrowania kontem osobom nieuprawnionym. Odzyskanie władzy nad przejętym profilem jest trudne i często zwyczajnie się nie udaje.
Prowadząc social media dla restauracji, trzeba pamiętać o tym, że naturalne zasięgi Facebooka nie są szerokie. Jeśli działania prowadzone w mediach społecznościowych mają być skuteczne, dobrze jest zainwestować w reklamę. Do tego, by była ona skuteczna, nie wystarczą nakłady finansowe. Potrzeba również sporo wiedzy i doświadczenia. My radzimy skorzystać z pomocy ekspertów, którzy stworzą kampanię Facebook Ads, która przyniesie wymierne korzyści.
Jeśli potrzebujesz wsparcia w marketingu – skontaktuj się z nami!