Lemon Solutions logo
Grupa osób korzystających z ikon mediów społecznościowych na swoich telefonach.

Jak prowadzić social media dla restauracji?

Social media dla restauracji to podstawowa forma promocji każdego lokalu gastronomicznego. Odpowiednio prowadzony profil na FB to idealny sposób na pozyskiwanie nowych gości oraz utrzymywanie dobrych relacji z tymi, którzy już mieli okazję skosztować Twoich potraw.

Jak tworzyć posty? Jak często je publikować? Oto krótki poradnik.

Social media dla restauracji – Facebook i Instagram

Dwa podstawowe media społecznościowe, w których warto promować lokal gastronomiczny to Facebook i Instagram. Pozwalają one dotrzeć do odbiorców w różnym wieku, korzystających z usług lokali gastronomicznych w okolicy. Instagram sprawdza się zwłaszcza w przypadku młodszych gości oraz kobiet, które stanowią gros użytkowników portalu. Jednak założenie profilu dla restauracji w social mediach to dopiero początek. Należy jeszcze zadbać o to, by był atrakcyjny, ustawiając logo w miejscu zdjęcia profilowego oraz grafikę jako zdjęcie w tle. Ponadto należy uzupełnić godziny otwarcia, informacje dotyczące restauracji oraz dodać menu – wielu gości wykorzystuje Facebooka do tego, by sprawdzić zakres dostępnych potraw i zadecydować o wyborze lokali.

Jak stworzyć efektowny post

Sam profil w mediach społecznościowych to za mało. Social media dla restauracji muszą być wypełnione wartościowym contentem. Ważne, by posty były publikowane regularnie – co najmniej raz dziennie. Podstawą dobrego posta jest grafika, która ma wysoką jakość i przyciąga wzrok. W social media dla restauracji najlepiej promować ofertę lokalu zdjęciami propozycji z menu. Ponadto warto wzbogacić ją krótkim i interesującym tekstem zakończonym wezwaniem do działania. Zwykłe posty to za mało, by stworzyć wokół profilu aktywną społeczność. Dobrze urozmaicić je promocjami oraz innymi akcjami, angażującymi odbiorców.

Bądź w stałym kontakcie

Dla wielu osób social media to pierwszy kanał kontaktu, dlatego staraj się być stale w zasięgu Messengera i regularnie odpowiadaj na wiadomości. Reaguj również na komentarze pojawiające się pod postami. Bardzo dobrą reklamą, która wspomaga prowadzenie social media dla restauracji, są recenzje gości, mających już okazję skorzystać z usług lokalu. Dobrze zachęcać ich do pozostawienia opinii. Można to zrobić przy okazji rozliczeń, a w przypadku usług na wynos, dorzucając do paczki drobiazg oraz wizytówkę z zachętą do pozostawienia recenzji.

Uważaj na kradzieże danych

Stworzenie prężnie działającego profilu w social mediach dla restauracji to wyzwanie. Dlatego zatroszcz się o jego bezpieczeństwo. Coraz częściej słyszy się o kradzieży danych i przejmowaniu profili. Zawsze dbaj o bezpieczeństwo haseł, korzystaj z uwierzytelniania dwuskładnikowego oraz nie udostępniaj możliwości administrowania kontem osobom nieuprawnionym. Odzyskanie władzy nad przejętym profilem jest trudne i często zwyczajnie się nie udaje.

Prowadząc social media dla restauracji, trzeba pamiętać o tym, że naturalne zasięgi Facebooka nie są szerokie. Jeśli działania prowadzone w mediach społecznościowych mają być skuteczne, dobrze jest zainwestować w reklamę. Do tego, by była ona skuteczna, nie wystarczą nakłady finansowe. Potrzeba również sporo wiedzy i doświadczenia. My radzimy skorzystać z pomocy ekspertów, którzy stworzą kampanię Facebook Ads, która przyniesie wymierne korzyści.

Jeśli potrzebujesz wsparcia w marketingu – skontaktuj się z nami!

To jak
działamy razem?

Podziel się