Lemon Solutions logo
Grupa os贸b korzystaj膮cych z ikon medi贸w spo艂eczno艣ciowych na swoich telefonach.

Jak prowadzi膰 social media dla restauracji?

Social media dla restauracji to podstawowa forma promocji ka偶dego lokalu gastronomicznego. Odpowiednio prowadzony profil na FB to idealny spos贸b na pozyskiwanie nowych go艣ci oraz utrzymywanie dobrych relacji z tymi, kt贸rzy ju偶 mieli okazj臋 skosztowa膰 Twoich potraw.

Jak tworzy膰 posty? Jak cz臋sto je publikowa膰? Oto kr贸tki poradnik.

Social media dla restauracji 鈥 Facebook i Instagram

Dwa podstawowe media spo艂eczno艣ciowe, w kt贸rych warto promowa膰 lokal gastronomiczny to Facebook i Instagram. Pozwalaj膮 one dotrze膰 do odbiorc贸w w r贸偶nym wieku, korzystaj膮cych z us艂ug lokali gastronomicznych w okolicy. Instagram sprawdza si臋 zw艂aszcza w przypadku m艂odszych go艣ci oraz kobiet, kt贸re stanowi膮 gros u偶ytkownik贸w portalu. Jednak za艂o偶enie profilu dla restauracji w social mediach to dopiero pocz膮tek. Nale偶y jeszcze zadba膰 o to, by by艂 atrakcyjny, ustawiaj膮c logo w miejscu zdj臋cia profilowego oraz grafik臋 jako zdj臋cie w tle. Ponadto nale偶y uzupe艂ni膰 godziny otwarcia, informacje dotycz膮ce restauracji oraz doda膰 menu 鈥 wielu go艣ci wykorzystuje Facebooka do tego, by sprawdzi膰 zakres dost臋pnych potraw i zadecydowa膰 o wyborze lokali.

Jak stworzy膰 efektowny post

Sam profil w mediach spo艂eczno艣ciowych to za ma艂o. Social media dla restauracji musz膮 by膰 wype艂nione warto艣ciowym contentem. Wa偶ne, by posty by艂y publikowane regularnie 鈥 co najmniej raz dziennie. Podstaw膮 dobrego posta jest grafika, kt贸ra ma wysok膮 jako艣膰 i przyci膮ga wzrok. W social media dla restauracji najlepiej promowa膰 ofert臋 lokalu zdj臋ciami propozycji z menu. Ponadto warto wzbogaci膰 j膮 kr贸tkim i interesuj膮cym tekstem zako艅czonym wezwaniem do dzia艂ania. Zwyk艂e posty to za ma艂o, by stworzy膰 wok贸艂 profilu aktywn膮 spo艂eczno艣膰. Dobrze urozmaici膰 je promocjami oraz innymi akcjami, anga偶uj膮cymi odbiorc贸w.

B膮d藕 w sta艂ym kontakcie

Dla wielu os贸b social media to pierwszy kana艂 kontaktu, dlatego staraj si臋 by膰 stale w zasi臋gu Messengera i regularnie odpowiadaj na wiadomo艣ci. Reaguj r贸wnie偶 na komentarze pojawiaj膮ce si臋 pod postami. Bardzo dobr膮 reklam膮, kt贸ra wspomaga prowadzenie social media dla restauracji, s膮 recenzje go艣ci, maj膮cych ju偶 okazj臋 skorzysta膰 z us艂ug lokalu. Dobrze zach臋ca膰 ich do pozostawienia opinii. Mo偶na to zrobi膰 przy okazji rozlicze艅, a w przypadku us艂ug na wynos, dorzucaj膮c do paczki drobiazg oraz wizyt贸wk臋 z zach臋t膮 do pozostawienia recenzji.

Uwa偶aj na kradzie偶e danych

Stworzenie pr臋偶nie dzia艂aj膮cego profilu w social mediach dla restauracji to wyzwanie. Dlatego zatroszcz si臋 o jego bezpiecze艅stwo. Coraz cz臋艣ciej s艂yszy si臋 o kradzie偶y danych i przejmowaniu profili. Zawsze dbaj o bezpiecze艅stwo hase艂, korzystaj z uwierzytelniania dwusk艂adnikowego oraz nie udost臋pniaj mo偶liwo艣ci administrowania kontem osobom nieuprawnionym. Odzyskanie w艂adzy nad przej臋tym profilem jest trudne i cz臋sto zwyczajnie si臋 nie udaje.

Prowadz膮c social media dla restauracji, trzeba pami臋ta膰 o tym, 偶e naturalne zasi臋gi Facebooka nie s膮 szerokie. Je艣li dzia艂ania prowadzone w mediach spo艂eczno艣ciowych maj膮 by膰 skuteczne, dobrze jest zainwestowa膰 w reklam臋. Do tego, by by艂a ona skuteczna, nie wystarcz膮 nak艂ady finansowe. Potrzeba r贸wnie偶 sporo wiedzy i do艣wiadczenia. My radzimy skorzysta膰 z pomocy ekspert贸w, kt贸rzy stworz膮 kampani臋 Facebook Ads, kt贸ra przyniesie wymierne korzy艣ci.

Je艣li potrzebujesz wsparcia w marketingu – skontaktuj si臋 z nami!

To jak
dzia艂amy razem?

Podziel si臋