Lemon Solutions logo
Mężczyzna siedzi przy biurku z laptopem przed sobą.

Social media restauracji – 5 niewybaczalnych błędów

Czy wiesz, że większość znanych lokali gastronomicznych korzysta z usług firm, które mają profile w mediach społecznościowych? Nie bez powodu. Prowadzenie social mediów dla restauracji jest bardzo czasochłonne. Do tego łatwo o wpadkę. Przeczytaj o błędach, których nie wybaczają goście. Jeśli je popełnisz, możesz trwale zepsuć pozytywny wizerunek swojej marki.

Brak postów

Pusty profil w restauracji w social media to najlepsza antyreklama. Osoby, które będą chciały jeść w Twoim lokalu, z dużym prawdopodobieństwem zajrzą najpierw do mediów społecznościowych. Jeśli spotkają tam profil, który jest pusty lub ostatnie posty są dodane przed kilkoma miesiącami, to uznają to za najlepszy znak tego, że lokal upadł. Aktywność w mediach społecznościowych jest bardzo istotna również w kontekście pandemii, kiedy wiele lokali nie wyszło z kryzysu. Ponadto to dobre narzędzie do potrzymania realizacji z gośćmi w czasie ewentualnego lockdownu, kiedy potrawy mogą być serwowane tylko na dowóz i wynos.

Brak odpowiedzi na komentarze i wiadomości prywatne

Bycie w stałym kontakcie z osobami aktywnymi na portalu restauracji w mediach społecznościowych jest bardzo ważne. Dotyczy to zarówno komentarzy pod postami, jak i wiadomości prywatnych. Przyjmuje się, że maksymalny czas, w którym należy udzielić odpowiedzi to 24 godziny. Choć trzeba zaznaczyć, że w dobrym tonie jest odpowiadanie w ciągu 2-3 godzin, zwłaszcza w godzinach pracy lokalu. Komentarze pod postami w social mediach mają przypominać rozmowę, a osoba, która je dodaje, oczekuje odpowiedzi. Jeśli pominiesz ten aspekt, grupa aktywnych odbiorców nie będzie rosła, a użytkownicy będą mniej zaangażowani w funkcjonowanie profilu.

Wchodzenie w dyskusję i pranie brudów w komentarzach

Social media restauracji służą do budowania wizerunku, a nie wyjaśniania problemów z niezadowolonymi gośćmi. Wdawanie się w konflikty zawsze jest niekorzystne dla lokalu gastronomicznego, bez względu na to, kto ma rację, a obrażanie odbiorców to prawdziwy strzał w stopę. Istotne jednak, by na komentarze odpowiadać na zimno. Inaczej można łatwo dopuścić do kryzysu wizerunkowego. Co więcej, w social mediach problemy wizerunkowe szybko nabierają na sile. Bardzo ważne, by zawsze roztrząsać spory na korzyść klienta. O wiele lepiej wizerunkowo wychodzi przeprowadzenie i zaproponowanie drobnego rabatu czy upominku niż tłumaczenie całej sytuacji.

Kradzież postów, zdjęć, grafik

Marketing w mediach społecznościowych trzeba prowadzić z głową. Większość treści oraz grafiki publikowane w sieci, objęte są prawami autorskimi. Kopiowane postów z innych profili to naprawdę zły pomysł. Przede wszystkim wpływa negatywnie na wizerunek, ponieważ kradzież szybko wyjdzie na jaw, a ponadto może mieć konsekwencje prawne. Z czego korzystać, prowadząc social media dla restauracji? Najlepiej bazuj na własnych zdjęciach i kreatywności. Czasem możesz też posiłkować się grafikami dostępnymi w sieci na licencji creative commons.

Kupowanie fanów

Podniesienie liczby fanów w mediach społecznościowych dla restauracji jest proste. Można ich kupić. Jednak czy to się opłaca? Nie, ponieważ takie działanie tylko z pozoru wpływa pozytywnie na wizerunek marki. To, że grono fanów tworzone jest sztucznie, zauważają nie tylko odbiorcy profilu, ale i algorytmy Facebooka, które tną zasięgi. Najlepszą metodą na pozyskiwanie fanów jest tworzenie wartościowego contentu.

Masz problemy z social mediami dla restauracji? Szukasz firmy, która poprowadzi profil na Facebooku lub Instagramie dla Twojego lokalu? Skontaktuj się z LemonSolutions. Na promowaniu restauracji znamy się doskonale!

To jak
działamy razem?

Podziel się